دیماه، شروع امتحانات مجتمع

۱۳۹۰ مهر ۶, چهارشنبه

گزارش مراسم بازگشایی مدرسه در مهر ماه 1390







باسمه تعالی

از: مجتمع خدیجه کبری (س)                                 تاریخ: 5/7/90

به: مدیریت محترم مدارس ج.ا.ا در کویته جناب حاج آقای کاظمی

موضوع : گزارش مراسم بازگشایی مدرسه در مهر ماه 1390


 

بوی مهر، بوی مهربانی، بوی لبخند، بوی درس و مدرسه و شوق کودکانه در پیاده روها ، بوی نمره های بیست، بوی دفتر حساب و مشق های ناتمام، بوی دوستی و محبت....

دیوارهای مدرسه را سراسر شور وشوق پر کرده است. کلاس ها با آغوش باز در آستانه درها ایستاده اند تا میهمانان خود را در آغوش بکشند. واژه ها بر تخته های سیاه جان می گیرند و پروانه می شوند تا در نفس های هیجان زده کودکان پرواز کنند و فضای لرزان کلاس را گرم نمایند.

چه شور و حالی دارد این روزها، روزهای آغاز مدرسه، روزهایی سراسر دلهره، شوق و اضطراب، روزهای مهر و مدرسه، روزهایی که خیابانها سرخوش هیجان لبریز صدای کودکانه جاری در پیاده رو هایند. روزهایی که عشق هر سحر عاشقانه از پشت پنجره کلاس ها سرک می کشند تا با بالا آمدن آفتاب ، تنشان را در نفسهای معطر کودکان شست و شو دهند. روزهایی که آفتاب به شوق مدرسه رفتن، هر صبح زودتر از آواز خروس ها بیدار می شود. روزهایی که ماه بالای سر دفتر مشق به خواب می رود.

امروز سومین روز از ماه مهر و شروع فصل پاییز ماه تحصیل، تلاش، مشق و مدرسه است. سر در کلاس ها در ایام شهریور با تلاش و همکاری معلمین و دبیران تزیین شده بود. جملات زیبایی در رابطه با علم در راهرو ها نصب شده بود، از همه مهمتر سر وصدای دانش آموزان بعد از سه ماه تعطیلی شور و حال خاصی به فضای مدرسه داده بود.

مراسم جشن بازگشایی روز یکشنبه 3/7/90 در صحن حیاط آموزشگاه با حضور مدیریت مدارس ج ا ا در کویته جناب حاج آقای کاظمی، دبیران اعزامی آقای قلی زاده و آقای شکر اللهی، و دبیران و آموزگاران بومی ودانش آموزان،با آمادگی هایی که پیشاپیش توسط مربی پرورشی با بعضی از دانش آموزانی که در اجرای برنامه ها شرکت داشتندگرفته شده بود همراه با شور و نشاط برگزار شد.

برنامه های اجرا شده با اجرای دانش آموزان دوم تجربی مونس محمودی وزهرا عبدالغغوربه اختصار زیر بود:

  1. تلاوت قرآن توسط فاطمه قاسمی اول راهنمایی
  2. اجرای مراسم خوش آمدگویی توسط تعدادی از دانش آموزان دوم و سومابتدایی
  3. متن تبریکیه سال نو تحصیلی از طرف حاج آقای کاظمی که توسط خانم معصومی معاون مجتمع قرائت شد.


  4. اجرای سرود همشاگردی سلام توسط کلاس دوم تجربی
  5. اجرای مقاله به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)توسط حبیبه اول راهنمایی
  6. اجرای سرود نمایشی امام زمان (عج)توسط کلاس اول راهنمایی


  7. اجرای دکلمه به مناسبت ماه مهر و شروع مدارس توسط نفیسه عبدالفتاح دوم تجربی
  8. خانم رزاقپور سرپرست خدیجه کبری(س)به دانش آموزان ودبیران شروع سال تحصیلی جدید را تبریک گفتندوسپس حاج آقای کاظمی مدیریت مدارس ج ا ا در کویته نیز سال تحصیلی جدید را به همه محصلان و مدرسان تبریک

    گفتند ونکاتی را نیز درمورد نحوه صحیح آموزش و پرورش و تنبیه بدنی و تفاوت کسانی که می دانند و نمی دانند و مسوولیت معلمین در حل مشکلات دانش آموزان بیان کردند.


  9. اجرای شعر به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) توسط اقلیما حسنی اول متوسطه
    1. اجرای سرود مدرسه توسط کلاس اول راهنمایی
    2. در انتها با اهدای گل به دانش آموزان اول ابتدایی وگلباران کردن دانش آموزان ودبیران با خواندن دعای فرج و عبور از زیر قرآن به سمت کلاس ها حرکت کردند. در کلاس ها که با گل و روبان تزیین شده بود توسط میهمانان و دبیران افتتاح شد و دانش آموزان با خوشحالی و ذکر صلوات وارد کلاس ها شدند و با شکلات دهانشان را شیرین نمودند.
    3. در انتهای برنامه ها میهمانان با دبیران بومی نشست و آشنایی داشتند.


       


      با احترام

      سرپرست مجتمع خدیجه کبری س

فروزان رزاقپور